الاثنين، 15 أبريل 2013

THE ART OF MANAGING PROFESSIONAL SERVICES


  THE  ART  OF  MANAGING  PROFESSIONAL  SERVICES
CHAPTER SUMMARY
Finance
Eighty  percent  of  leaders  interviewed  ranked  financial  man-agement as a  high priority.
The best-run firms share seven noteworthy characteristics:
1. Strong planning and budgeting
2. Rigorous tracking and reporting
3. Careful management of cash flow
4. Forward-looking versus purely historical
5. Transparency to partners
6. Accountability
7. Investment in people and tools
There  are  three  typical  stages  of  annual  financial  planning  and
budgeting (see Exhibit 6.3).
Successful  leaders  watch a  host  of  financial  indicators  to  monitor
firm financial health (see Exhibit 6.6).
Firm  leaders  monitor a  variety  of  indicators  to  ensure  that  clients
are  happy,  talented  people  are  joining  and  staying,  partners  are
united  and  contributing,  and  the  firm  is  financially  stable  (see
Exhibit 6.11).
Positioning
Brand, marketing, and sales
Y our brand is the place you occupy in the consciousness of your constituents.”
Frank Burch, Chairman, DLA Piper Global Board
How you use marketing to convey the value you’re capable of delivering to your
client is the real challenge.”
Dennis Nally,  Global Chairman, PwC
In a  professional service firm, every one of your people out doing the work is a
reflection of the brand.”
Marie Lerch, V ice President, Marketing and Communications,
Booz Allen Hamilton
In professional services, positioning is what you stand for.  It’s   based on
the  organization’s   vision,  values,  and  culture  and  represents  the  firm’s
promise to the marketplace. Positioning defines what the firm does, how it
does it, and why it is different from other organizations. Brand is the image
the  clients  have  of  the  firm.  It  is  essentially  the  grade  you  receive  from
clients and the marketplace on your ability to fulfill the need you promised
to  address.  Building  a  strong  brand  is  a  cycle  of  setting  expectations  and
delivering on or exceeding those expectations repeatedly over time.
Marketing  is  the  process  of  identifying,  targeting,  and  approaching
clients  and  prospects  to  build  awareness  of  services  to  attract  and  retain
business.  It  involves  a  set  of  integrated  activities  that  include  market
research,  segmentation,  market  strategy  and  planning,  brand  manage-ment,  market  communications,  sales  support,  and  program  tracking  and


الفصل الموجزتمويل• تمت مقابلتهم في المرتبة ثمانون في المئة من قادة المالية شاب اإلدارة ذات أولوية عالية.• وأفضل الشركات التي تديرها مشاركة سبع خصائص يذكر:1. قوية التخطيط والميزنة2. التتبع والإبلاغ الدقيق3. حذرا إدارة التدفق النقدي4. تطلعي مقابل تاريخية بحتة5. الشفافية للشركاء6. المساءلة7. الاستثمار في العنصر البشري وأدوات• هناك ثلاث مراحل نموذجية للتخطيط والمالية السنويةالميزانية (انظر الرسم البياني 6.3).• قادة الناجحة مشاهدة مجموعة من المؤشرات المالية لرصدشركة الصحة المالية (انظر الرسم البياني 6.6).• رصد قادة شركة مجموعة متنوعة من المؤشرات لضمان أن العملاءسعداء، والناس الموهوبين وانضمام والبقاء، والشركاء همالمتحدة، والمساهمة، والشركة مستقرة ماليا (انظريحمل 6.11).

0 التعليقات:

إرسال تعليق

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
شقيق الروح